رسيدگي به شكايات |
مسئول واحد : خانم مائده دماونديان
مختصري از فعاليتهاي اين واحد :
· حفظ محرمانگي اطلاعات مربوط به شكايت و فرد شاكي
· ابلاغ خط مشي و فرآيند و فرم رسيدگي به شكايات به همه بخش ها ) اعم از درماني و غير درماني(
· رسيدگي به شكايات در پايين ترين سطح ممكن
· فرهنگ سازي و بسترسازي در خصوص فرآيند رسيدگي به شكايات در بيمارستان
· فراهم نمودن امكانات دريافت شكايات از كانالهاي ارتباطي تلفني ،كتبي ، حضوري ، صندوق رسيدگي به شكايات ، پيامكي
· دريافت شكايات كتبي ، حضوري ، پيامكي
· دريافت هفتگي شكايات از محلهاي جمع آوري شكايات مثل صندوقها و...
· مراجعه به دفتر سوپروايزري و دريافت شكايات احتمالي در طول عصر يا شب
· بر رسي و تكميل اطلاعات موردنياز شكايت در اولين فرصت با حضور شاكي و متشاكي
· اطلاع رساني به شاكي در خصوص نتيجه رسيدگي و يا ادامه روند رسيدگي در صورت عدم حصول نتيجه
· بازديد روزانه از بخش ها و گرفتن انتقادات و پيشنهادات بيماران و همراهان
· پيگيري و پاسخ به شكوائيه هاي وصولي از حوزه درمان و بازرسي دانشگاه و ساير ارگانها ) نظام پزشكي و .... (
· هماهنگي با مسئولين بيمارستان جهت رسيدگي به شكاياتي كه در واحد رسيدگي به شكايات قابل حل نباشد .
· ارجاع شكاياتي كه در درون بيمارستان قابل حل نمي باشد به رئيس بيمارستان جهت ارجاع به اداره بازرسي ، ارزيابي عملكرد و رسيدگي به شكايات دانشگاه
· ارجاع شكاياتي كه در حيطه هاي كيفري مي باشد و جرم آنها كيفر عمومي داشته باشد به رئيس بيمارستان
· ارائه گزارش شكايات واصله به واحد رسيدگي به شكايات به صورت ماهيانه به مدير / مسئول بهبود كيفيت
· ار ائه گزارش ريسك هاي استخراج شده از محتواي شكايات به دفتر بهبود كيفيت بيمارستان
· به اشتراك گذاري درس هاي آموخته شده از شكايات
|
1395/12/08 |